Friday 22 November 2013

:: KeNAngAn TEriNdAh ::
 
TuHAN.. Hnya engkau yg thu ap yg ada didalam hatiku ini, ap yg trsimpan disanubari ini..TUHAN, kau beri la ak kekuatan untuk tempuhi hidup ini sesungguhnya ak juga manusia biasa yg tidak lari dari membuat salah, tidak lari dari menerima ujianmu, tidak lari dr merasai kesedihan.  Andai masa boleh diputar semula akan ku mnta pada mu untuk ak menjadi manusia yg mulia, akn ku mnta pdamu untuk mnjadi mnusia yg berguna dan akn kupinta pdamu knngan yg xkan pernah pdam bersama si dY..
 

TUHAN,, mngapa begitu besar ujianmu terhadapku, mngapa begitu berat untuk ku lalui, tp ak thu engkau tidak akn mnguji hambamu tnpa sebab, engkau tidak akn mnguji hambamu lbih dr kmmpuanya dan ak psti psti ad Hikmah dn jalan terbaik ats segala ujianmu.  Hidup ini umpama roda, ad msa kita akan berada diatas, ada masa kita akn jatuh kebawah, begitu juga dngan kehidupan yg harus dilalui, ada masa kita akn merasa sedih dan terlalu kecewa, tp psti ad kegembiraan suatu hari nnti..
 
Andai ini yg harus kulalui, kau kuatkan la driku ini untuk meneruskan hari2 yg akn dtang, kau berilah ak semngat dan kekuatan untuk terus hidup tanpa dy disisiku.. Segala kenngan, suka duka, pahit manis akn kusimpan mnjadi sebuah memori yg trindah sehngga hujung nyawaku ini.. Terima kasih kerana mmberiku masa dan peluang untuk bersama dy, terima kasih kerana mngajar ak erti kehidupan, terima kasih kerana sntiasa bersama ak ketika sUsah dan senngku.  Semoga dy akn bersama dngan orang yg dy syg, smoga dy akn trus bhgia hngga hjung nyawa dy..
 
Kenangan biala ia trus mnjadi kenngan untukku..:(
 
 
Aku tahu ini semua tak adil
Aku tahu ini sudah terjadi
Mau bilang apa aku pun tak sanggup
Air mata pun tak lagi mau menetes
Alasannya seringkali ku dengar
Alasannya seringkali kau ucap
Kau dengannya seakan ku tak tahu
Sandiwara apa yang telah kau lakukan kepadaku
 
 
Jujurlah sayang aku tak mengapa
Biar semua jelas telah berbeda
Jika nanti aku yang harus pergi
Ku terima walau sakit hati
Mungkin ini jalan yang engkau mau
Mungkin ini jalan yang kau inginkan
Kau dengannya seakan ku tak tahu
Sandiwara apa, ceritanya apa, aku tahu
Jujurlah sayang aku tak mengapa
Biar semua jelas telah berbeda
Jika nanti aku yang harus pergi
Ku terima walau sakit hati
Jujurlah sayang aku tak mengapa
Biar semua jelas telah berbeda
Jika nanti aku yang harus pergi
Ku terima walau sakit hati
Ku terima walau sakit hati
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment